Monday, January 2, 2012

2012 - Transformasi Diriku

Ok entry kali ni aku nak cite sikit pasal azam. Biase lah cite pasal azam ni hangat diperkatakan bile da nk awal tahun kan.


1)First skali azam aku ialah nak sambung degree. Actualy aku sebenarnye da boring nk tggu panggilan belajar nie. Da mohon banyak kali tp x dapat jugak blaja. Tp aku cube kasi chance kt diri aku ni. Aku harap aku dpt masuk blaja awal tahun nie. Aku letak pic UITM sebab aku mohon UITM mase tu. hehe


2)Korang agak² kenape aku tunjuk pic moto kt atas nie? Mesti korang ingt aku nk beli kan? Sebenarnye aku dah pun memiliki moto nie pada Tahun lepas. Nama moto aku JiMY (sbb flat JMY). Siap ade name lg moto aku kan. Korang hader? So ape kene mengene moto aku ngan azam kan? Azam aku tahun ni nak langsaikan bayar duit moto nie pada tahun 2012. Actually aku ikat moto nie 3 tahun tp aku x suke hutang lame² n aku pun slalu bayar advance bulan² supaye cpt habis. This my second azam. Heheheh


3)Korang kenal x sape nie? Mesti ramai yang x kenal kan. nie boleh dikatekan idola aku la. So ape kene mengena dye dengan azam aku? Ape yang aku nak drpd die nie? Jawapannye aku nk jadi bussinessman yang  Jutawan macam dye (kalau boleh nak jadi handsome n jambu jugak mcm dye) hehehe. Nama die IRFAN KHAIRI. Aku sbnrnye nak join dye punye motivasi tp masa, waktu dan faktor kewangan yg x mengizinkan. Dye ade keluarkan buku pasal bussiness tp aku x minat membaca. Kalau boleh aku nk jugak dengar motivasi dye. DR IRFAN wait for me ok. Aku harap tahun ni aku dapat mencuba untuk jadi seorang usahawan x kisah la untung ciput ke rugi ke yang penting ini adalah azam aku untuk tahun nie! To be a businessman.


4)Tahu-tahu je la kalau da nmpk pic kete kat atas tu kan. Aku harap azam aku untuk memiliki kete nie tercapai. Amiiiin. Tapi nie adalah just azam angan2 jerk. kalau aku dapat smbung degree thun nie aku x ler amek kete nie kan. nnt sape plak yg nak bayo duit kete nie kan.

Sebenarnye banyak lagi azam² aku nk aku capaikan untuk tahun nie lagi2 dari segi amal ibadat aku, tingkah laku dan attitude aku. Aku harap segala azam² aku pada thn nie dapat aku capai. X dapat semua dapat satu dua pun jadilah. Walaubagaimana pun Aku sangat² berbangga dengan diri aku sbb banyak perubahan yg telah aku lakukan pada diriku. Perubahan yg paling² aku bangga dengan diri aku ialah................


Bende nie lah yg paling aku bangga bile aku dapat berhenti rokok. Alhamdulillah dah setahun jugak la aku berhenti. Actually azam aku nk benti rokok nie dari aku form 4 (2006). Tapi sbbkan stress and tension duk ostel aku ssh nk benti rokok.

Dipendekkan cite tahun 2011 nie banyak perubahan yg telah aku buat pd diri aku. Banyak jugak azam yg x diduga telah aku kecapi. Aku berharap 2012 nie bakal mengubah diri aku lebih baek daripada sekarang. Semoga aku menjadi insan yang berguna pada masyarakat, bangsa dan negara. Amiiiin
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment